B010071B01 |
Aprenentatge Tinkering & STEAM a l'aula |
2022-2023 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
19/9/2022 - 17/10/2022 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP de l'Anoia |
|
Carretera de Manresa, 65 2n pis (Igualada)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Anoia
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Com arribar-hi
|
Inscripció |
12/09/2022 - 19/09/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està destinat als docents de primària i primer cicle de secundària interessat en noves metodologies d’aprenentatge inclusives on l’alumnat
construeix solucions creatives i innovadores davant de problemes reals de forma col·laborativa, crítica i reflexiva.
El curs planteja una guia de projectes i activitats de visió STEAM (Ciència,
Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques i Art de les sigles en anglès) i Tinkering
de fàcil implementació a l’aula amb l’ajuda d’un kit d’eines i materials
específics i unes pautes de disseny per crear un entorn d’aprenentatge
accessible, obert i integrador amb varietat de materials i fenòmens a treballar.
El curs té una dimensió vivencial i pràctica on els assistents aprendran al llarg
de 4 sessions a dissenyar i desenvolupar projectes des d’un enfocament
experimental i iteratiu on es fomentarà l’aprenentatge enfront dels resultats.
|
| |
Objectius |
Aprendre a crear activitats simples i creatives de ciència i tecnologia
(STEAM).
● Investigar, experimentar, descobrir, resoldre problemes/reptes,
dissenyar i construir objectes amb sentit.
Generar habilitats interpersonals de comunicació, negociació, com
habilitats d'autonomia, organització del temps o automotivació,
desenvolupar la paciència, perseverança i la resiliència.
● Aprendre a usar eines i materials de la maleta tinkering en la creació de
projectes a l’aula.
● Generar entorns d'aprenentatge integrats que permetin una major
consciència de les relacions entre les diferents àrees d’ensenyament.
● Relacionar les dimensions de l’aprenentatge en el disseny i creació
d’activitats tinkering.
● Relacionar els Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS) amb
activitats aplicades de ciència i tecnologia.
● Incorporar la perspectiva de gènere en les experiències d’aprenentatge
de forma transversal.
● Fomentar la creativitat, el pensament crític i l'expressió artística a l’aula.
● Donar a conèixer eines per a crear un espai col·laboratiu, obert i
horitzontal a l’aula.
|
| |
Continguts |
L’educació STEAM & Tinkering es basen a dissenyar oportunitats perquè
l’alumnat pensi amb les mans per construir significat i comprensió. D'aquesta
manera, l’alumnat desplega noves percepcions i coneixements mentre
participen activament en la fabricació d'un artefacte.
La metodologia Tinkering fomenta l'habilitat d’autonomia de l’alumnat en la
gestió de processos des d’un enfocament de resolució de problemes basat en
la prova, la pèrdua de por al fracàs i el pensament crític.
Aquest curs formatiu es basa en les dimensions d’aprenentatge Tinkering per
projectes STEAM que realitza el museu de ciències de San Francisco
“Exploratorium” des del seu espai d'innovació i creació “Tinkering Studio”.
Programa:
● 1a Sessió: Introducció a la filosofia i metodologia tinkering
● 2a Sessió: Projectes STEAM: Forces i màquines simples
● 3a Sessió: Projectes STEAM: Electricitat i Magnetisme
● 4a Sessió: Rol del docent en entorns Tinkering
|
| |
Avaluació |
Disseny i pràctica a l'aula d'una activitat tinkering amb recull d'evidències.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions
Realització de la tasca dins dels terminis
Formulari de valoració
|
| |
E-mail |
crp-anoia@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
19/09/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
10/10/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
24/10/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
17/10/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |